11 Nisan 2010 Pazar

Picasso in Pera


Burnumun dibindeki Pera müzesinde 16 şubat'tan beri Picasso Gravürleri sergisi var hani şu ünlü Suite Vollard koleksiyonu ama ben ancak geçen cuma görme fırsatı bulabildim. Bu koleksiyonu görmek beni çok mutlu etti, Picasso'nun çizgilerindeki yalınlıktan (bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama)bir yanıyla ham-vahşi öte yanıyla naif ve işlenmiş bir kültürel tabakalanma enerjisinin fışkırdığını görüyor gözlerim. Onun kübist perspektifinden sızan imgeler kadar bakır tabakalar üzerine çiziktirilmiş bu minotaur, heykeltraş ve modeli gibi konuların zarif ifadesi de beni büyülüyor. Çıkışta paraya kıyıp aldığım sergi kataloğu cuma'dan beri elimden düşmüyor, bakıyor tekrar bakıyorum.



Aslında "Kadının örtüsünü kaldıran Faun" adlı resmi hakkında uzuun uzun yazmak istiyorum ilk fırsatta, umarım o fırsatı bulabilirim yakın zamanda.

Bir de Pera müzesinde Sultanahmet Hippodrom meydanının tarihini anlatan zengin ve de biraz karışık başka bir sergi daha var. O sergiyi de mutlaka gezmenizi öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder